vrijdag 29 november 2013

Vrijdag 29 november 2013

Vandaag de laatste dag in klas 1B doorgebracht, met niet echt veel nieuwe dingen. Een knutselwerkje voor Lucia, oefenen voor Lucia (nog 2 weken, dan is het eindelijk zo ver!) en tussendoor nog even rekenen en een minilesje natuuronderwijs. Om half 1 was het 'slut för idag' (klaar voor vandaag) en omdat er verder niet veel te doen was, ben ik van pure ellende om 1 uur ook maar naar huis gegaan 
Ik ben nu drie weken in klas 1 t/m 3 geweest, met allemaal juffen en ben volgende week ik klas 4, bij mijn eerste meester. Overigens zeggen de leerlingen hier nauwelijks juf of meester tegen de leerkrachten, maar worden 'we' gewoon bij de voornaam genoemd, ongeacht de leeftijd. Heel af en toe hoor je eens 'fröken', maar dat is sporadisch. Meester Björn heeft er al helemaal zin in, want hij ziet wel mogelijkheden om mijn aanwezigheid te benutten en voor mij is dat alleen maar mooi, natuurlijk. Kan ik ook een beetje nuttig bezig zijn. 
Al met al ontzettend leuk, deze språkpraktikplats. En mijn woordenschat is weer enorm gegroeid. Ik weet nu tenminste wat 'fingervirka' (vingerhaken) is en als iemand zijn 'kalsonger' kwijt is, weet ik dat we naar een onderbroek moeten zoeken. Ontzettend leerzaam dus 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten