donderdag 28 november 2013

Donderdag 28 november 2013

Vanochtend deel 2 van de 'nationellt prov' gehad, een schrijfopdracht. We kregen vier opdrachten, waaruit we eentje konden kiezen. Als bron kregen we dezelfde teksten erbij als die van dinsdag met de leesopdracht. Het thema was 'I en annan värld' (in een andere wereld) en ik heb gekozen voor de tekst die over dagdromen ging. We hadden drie uur de tijd en dat was ruim voldoende om een tekst tussen de 300 en 600 woorden te schrijven. Ik moest er alleen om denken dat ik niet zat te dagdromen  Na 2 uur was de klus geklaard en had ik nog even tijd om bij mijn vorige lerares Margit binnen te wippen. Altijd leuk, want dat mens is zo heerlijk enthousiast.
Daarna uiteraard weer naar de Stenbergaskola, waar ik 1 uurtje in klas 1B heb gezeten en 1 uur in 2/3 B. Tussendoor heb ik 10 minuten als 'busvakt' gefungeerd: verschillende kinderen gaan met de (school)bus naar huis en terwijl ze wachten moet er toezicht van school bij zijn. Omdat iedereen het vandaag druk had met een werkbezoek van plaatselijke politici, 'mocht' ik de busvakt vandaag doen. Nou, dat was pittig, want er stond welgeteld 1 leerling op de bus te wachten. Dus dat was te doen 
Een ander fenomeen hier op school, is de aanwezigheid van een 'torkskåp' (droogkast) in elke gang. Een soort wasdroger, maar dan anders. De kinderen kunnen daar hun natte jassen, handschoenen e.d. in leggen, zodat de spullen weer droog zijn als ze naar buiten gaan. En dat was vandaag best handig, want het regende af en toe. 
Het laatste uur in klas 2/3 B werden de liedjes geoefend voor de Luciaviering, dus ik heb vandaag een stuk of 100 Zweedse kerstliedjes gehoord. Nou ja, 17 geloof ik. In ieder geval een heleboel. Het enige liedje dat ik mee kon zingen, was 'I wish you a merry Christmas'. Maar misschien zegt dat meer over mijn algemene ontwikkeling dan over mijn niet toereikende kennis van het Zweeds  Morgen nog 1 dagje in 1B en dan volgende week naar klas 4!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten