maandag 16 december 2013

Woensdag 11 december 2013

Vrijdag is het Lucia, het lichtfeest. De klassen 1 t/m 3 zijn hier al weken voor aan het oefenen, want er moet gezongen worden! Vanavond waren de ouders van klas 1 uitgenodigd, morgenavond klas 2 en 3 en vrijdagochtend is het feest voor de hele school. Omdat ik ook in deze klassen ben geweest, zijn Roel en ik vanavond even wezen kijken, in de aula van het hoofdgebouw. Het zaaltje zat mooi vol met ouders, een enkele grootouder en wat broers en zussen. Dat het hele optreden van klas 1 slechts een minuut of 10 duurde, mocht de pret niet drukken. De meisjes waren allemaal als Lucia verkleed (witte jurk van lakens en kransjes van zilverslingers in het haar) en de jongens als kerstmannetjes. Serieuze koppies en zingen maar! Fantastisch. Na afloop van de liedjes waren er nog 'pepparkakor' voor de jeugd en koffie voor de ouders. Morgenavond dus de beurt aan klas 2 en 3, dus dan gaan we nog een keer. 
Verder ben ik vandaag weer in klas 5 geweest. Behalve wat assisteren in de klas, heb ik vandaag ook een uur met een individuele leerling in de hal gewerkt: beetje taal, beetje rekenen, beetje technisch lezen, beetje begrijpend lezen. Heb er zelf ook nog wat van geleerd: ik weet nu hoe ik 'mÃ¥nskenet' (maneschijn) moet uitspreken. De woorden die sk, skj en sj beginnen, blijven toch het lastigst om uit mijn str.. te krijgen  Voor dit jongetje alleen maar een opsteker, natuurlijk, want nu kon hij de juf wat leren en zo ervaren dat hij ook eens beter was dan een ander. Helemaal leuk! Morgenochtend mijn eigen laatste les in Söderhamn en daarna weer in gestrekte draf richting Stenbergaskolan. Hoe leuk kan 'praktisering' zijn 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten