woensdag 29 januari 2014

Woensdag 29 januari 2014

Intussen is mijn derde week op de Vågbroskolan ingegaan. Zeer bewerkelijk, maar ook ontzettend leuk. Ik heb een stel fantastische collega's, die allemaal heel aardig zijn en me van alle kanten willen helpen. Super dus!
En behalve lesgeven, verzin je ook wel eens wat andere dingetjes:
Sinds een paar dagen begroet ik mijn zesdeklassers met: Goeiemorgen allemaal! En zowaar, er is al een heel stel die het op redelijke wijze terug kan zeggen. Ook al is die 'g' ontzettend moeilijk voor die Zweedse bekjes.
Vanmiddag had ik geschiedenis met klas 5 (gr. 7) en 1 van de jongens moest een beetje om mijn uitspraak lachen. Waarop hij op niet mis te verstane wijze door één van de meiden terecht werd gezet. Vroeg ze later aan mij: Blir du inte ledsen när han skrattar om dig? (word je niet verdrietig als hij je uitlacht?). Zo schattig!
Het laatste uur was 'elevensval'. Dat is een uur waarin de leerlingen vooraf een vak kunnen kiezen, voor een periode van ongeveer 8 weken. Vandaag begonnen we met de nieuwe groepen. Ik had zelf Engels gekozen en uit de klassen 3 t/m 5 (gr. 5 t/m 7) waren er 10 liefhebbers. Het leek mij een leuke uitdaging om de cupsong met ze te gaan doen. De tekst bekijken en vertalen én uiteraard met de bekers in de weer. Had ik even mazzel dat er een meisje al heel bedreven in was! En leuk dat ze het vond om voor juf te spelen, haha. En de rest deed super enthousiast mee. Leuk!! Volgende week het vervolg.
En hoe pak je een kind aan dat voor stoorzender speelt? Vanmiddag was er zo'n dwarsliggertje en op een gegeven moment begon hij Arabisch te praten. Tja, wat doe je dan? Dan spreek je Nederlands terug. Z'n b.. viel open en hij was gelijk stil! Hopelijk werkt dat de volgende keer weer, ik heb me in ieder geval een hoedje gelachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten