donderdag 27 juni 2013

Woensdag 26 juni 2013

"How lucky can you get?" Bij de post van vandaag zat een brief van het Arbeidsbureau. Ze hadden wellicht een baan voor me als busschaufför, want als werkzoekende sta ik ook als zodanig ingeschreven. Nu is mijn topografische kennis van Zweden nog niet zo geweldig, dus maar "googelen" op het internet. Na eerst een baan aangeboden gekregen te hebben in Forshaga, 438 km ten zuiden van Ljusne, nu een werkplek in Malmberget! Dat is "slechts" 1200 km noordelijk van onze woonplaats. In de gegevens stond dat Malmberget in Lapland ligt en er is slechts één toegangsweg. Alle andere wegen lopen dood in het moerasgebied! Nu overdrijf ik wel eens vaker, maar wie twijfelt zoekt het maar eens op: google maps. De bedoeling is in ieder geval goed, ze willen je graag aan werk helpen. Ondanks mijn meerdere malen uitleg over het feit dat wij ivm ons bescheiden onderneminkje niet kunnen verhuizen, blijven ze het proberen. Ga toch maar voor het baantje in Gävle! Drie kwartier rijden, is zat te doen. Ook nog prachtig mooi werk met vooruitzichten in 't verschiet:
"Hoeveel geluk kun je hebben?!" www.fjarranhojderbadet.se

Geen opmerkingen:

Een reactie posten