dinsdag 26 februari 2013

Dinsdag 26 februari


Volgens de buitenthermometer was het vandaag, op het hoogtepunt van de zon, plus 8 graden! Zo voelde het trouwens niet aan, want de schrale wind gaf een gevoelstemperatuur aan van een paar graden onder nul. Na thuiskomst vanmiddag van "skola", begon het zowaar spontaan te regenen. Het zwarte asfalt van de oprit komt op veel plaatsen alweer te voorschijn. De aanblik wordt er niet vrolijker van. Ook de witte sneeuw verandert in vieze, grauwe prut. Maar goed, dat hoort bij zo'n overgangsfase, I hope. Als het nu weer zou gaan vriezen, kan de ijszeiler naar buiten! Morgenochtend zal ik toch het dak op moeten om het pak sneeuw dat er nu nog ligt, er van af te halen. Het begint nu ook te druppen op plaatsen waar ik het liever NIET heb. Bovendien, als de sneeuw nu massaal gaat schuiven, neemt het ongetwijfeld een aantal dakgoten mee. Om onnodige schade te voorkomen, morgen de werkschoenen aan en met de nodige voorzichtigheid, het platte en minst schuine dak op. De sneeuw op het pannendak laat ik eerst nog maar even liggen. Straks ben ik de sneeuw wel kwijt, maar ook de dakpannen.
Vandaag trouwens veel nieuwe en bijzondere zaken geleerd op skola. (kan ook gauw als je van niets weet;-))
In de rubriek: "Wist u dat......
De vrouw van MIJN nieuwe koning: "kung Carl Gustaf", "drottning Silvia", zes talen spreekt!! "Hon talar sex språk: tyska, svenska, engelska, franska, spanska och portugisiska. Ze spreekt zelfs de gebarentaal. -Så hon talar sju språk!
Het is maar even dat je het weet.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten