zondag 17 maart 2013

Dinsdag 12 maart

Vannacht aan één stuk door geslapen! 22.10 uur te bedde, 08.00 uur de volgende ochtend wakker. Meestal moeten de warme voeten zes keer over het koude zeil richting toilet. "Niets om u zorgen over te maken", zei de uroloog, "op uw leeftijd zijn er hele volksstammen van" ;-( Doordat het raam ALTIJD open staat 's nachts, is het in de slaapkamer net zo koud als buiten. Je ligt uit de wind, maar anders........Op de terugweg kun je je dan verheugen op de warme "enveloppe" die nog enigszins de lichaamstemperatuur vastgehouden heeft. Of heeft de ongestoorde nachtrust te maken met een plezierige droom?!! Op mijn rondritje in de buurt, Vallvik, zomaar bij mensen in de tuin een boot(je) zien liggen, die het uitschreeuwt om opgeknapt te worden! Er zal wel iemand zeggen, waar ik de naam niet van kan noemen, omdat het Jantsje is: "een wrak zeker!" Je moet even door de ellende heen kijken, maar dan zie je de rondborstigheid, de slanke uitlopende taille en dan dat kontje.......(voor de goede orde: ik heb het nu over het scheepje!!)
Over JP zou ik iets dergelijks kunnen zeggen, maar dat wordt te persoonlijk;-) Ik heb haar (de boot) nu drie maal gezien, en dan begint de fantasie te werken. In één nachtcyclus heb ik zo'n specifiek Zweeds scheepje omgebouwd tot een zeegaand zeilsloepje van negen meter en waan ik mij een stoere "Kapitein Rob" (om iedereen voor te zijn: ook een stripfiguur)
Maar als je géén dromen hebt, hoe geraak je dan ooit tot een werkelijkheid??????????? (foto volgt tzt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten