vrijdag 17 mei 2013

Vrijdag 17 mei 2013

Nadat de poezen twee en een halve maand binnen hadden gezeten, lopen ze nu al weer een maand buiten zonder begeleiding. De uitlaatlijntjes kunnen in de wilgen en dat is maar goed ook, want het waren op het laatst "je nek er over breken uitlaatlijntjes". In Nederland was Bully de sneue huiskat. Hij wilde wel buiten maar liever met z'n dikke r..t binnenskamers. Rookie, de rode ex-kater was altijd op 'e strún. Hier in Ljusne is het de omgekeerde wereld. Bully de hele dag op sjouw (maar nog steeds sneu), en Rookie in en om huis en 's avonds het liefst binnen en zoekt gezelschap. Na de klok van elf zijn we alle drie binnen, behalve gisteravond.
"De sneue" verpofte het om op mijn lokroep te reageren. Om half één gaf ik het, toch wel enigszins ongerust, op. "Dan niet lelijke g...., k.t kat! Dan slaap je maar buiten @#$%^&*!!" Om half vier werd ik wakker van een geluid dat ik niet herkende.
In de kleren, want 's morgens om 03.00 uur is het hier al klaarlichte dag, naar buiten. Achter het huis was niets te bekennen. Dan maar eens voor kijken. Daar zat "het sneue aapje" rustig te koekeloeren naar vier grazende hertjes. Eén bokje met drie geitjes. Doordat ik onder de wind liep, op pantoffels en m'n tanden had gepoetst, hadden ze me te laat in de gaten. Zodoende konden we toch zeker 3 minuten genieten van een mooi stukje natuurschoon.
Vanmiddag hebben we hier misschien wel de mooiste dag gehad, tot nu toe dan. Lekker in de tuin aan het snoeien en stoeien geweest, in T-shirt en korte broek in 22 graden (boven nul). Gelukkig hebben de buren géén zicht op deze kant, want het moet geen prettig gezicht zijn geweest. Twee melkflessen met knalgele Hollandse klompjes. Aan tuinwerk krijg ik steeds meer aardigheid. Zowel voor Bully, Rookie als voor mij, gaat er steeds verder een wereld open!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten