donderdag 21 november 2013

Donderdag 21 november 2013

Het belangrijkste nieuws van de dag is toch wel dat HET SNEEUWT!! Joepie! Het zat er al een tijdje aan te komen, maar rond het middaguur begon het dan toch. Eerst kleine vlokjes en maar een klein beetje, maar gestaag werden dat er meer en grotere. Nu ligt er toch al een flink laagje. De sneeuwschuiver was zopas al in touw.
Zouden de Nederlandse kinderen helemaal uit hun dak zijn gegaan omdat het sneeuwt, ligt dat in Zweden wel een beetje anders. Op een gegeven moment ontdekte een jongetje uit klas 2/3 B dat het een klein beetje sneeuwde en wees ons daarop. Iedereen keek 2 seconden naar buiten en ging toen over tot de orde van de dag, terwijl ikzelf van tijd tot tijd even naar buiten koekeloerde om te kijken of het bleef liggen  Tja, sneeuw is hier niet echt iets bijzonders. Hoewel dit laagje waarschijnlijk weer snel is verdwenen, want de sneeuw komt hier altijd in drieën, zeggen de Zweden. De 3e keer is het meestal blijvend. We zullen zien of ik morgen met de fiets kan of beter met de auto naar school kan gaan...
Verder vandaag weer een leuke dag gehad! Ik moest eerst zelf weer naar school, waar we nog wat aanwijzingen hebben gekregen omtrent de 'nationellt prov' van volgende week. Gelukkig was mijn oefentoets zeer hoopgevend en volgens de lerares moet ik gewoon zo doorgaan, dan komt het wel goed. Ze zei ook, dat ik betere teksten schreef dan menig Zweed. Nou, dat is toch een fijne opsteker! Dinsdag hebben we de leestoets (tekst met vragen) en donderdag de schrijfopdracht. Ben benieuwd!
Vanaf een uur of 10 was ik weer present op de Stenbergaskola, in dezelfde groep als gisteren. Een proefje met water en zout + verwerking, herhaling van Engelse woorden, en diverse andere opdrachten gezien. Ook heb ik weer als leesjuf gefungeerd en stukjes gelezen met individuele leerlingen. Morgen nog een keertje in deze groep en dan volgende week nog in klas 1B. Dan heb ik alle klassen 1 t/m 3 gehad en 'mag' ik een stapje hoger!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten